Wzrosło zainteresowanie serwisami VoD
Player notuje znaczący przyrost liczby transakcji płatnych (screen Player.pl)
Internauci w ostatnich dniach chętniej korzystają z serwisów wideo na żądanie - przyznają właściciele tych platform.
- Jest znaczący wzrost w TVP VoD - przyznaje Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Kanałów i Serwisów Internetowych Telewizji Polskiej. - Największy był w ostatnią niedzielę: o 40 procent względem poprzedniej niedzieli - wskazuje.
Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital, opowiada, że w ciągu ostatniego tygodnia Player odnotował "wyraźny wzrost ruchu". - Wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają z Player.pl bardziej intensywnie. Obserwujemy także znaczący przyrost liczby transakcji płatnych - wyjaśnia Maciejowski. Nowi klienci najchętniej kupują najtańsze pakiety: Start i Start Extra.
Większe zainteresowanie serwisami wideo obserwują także inni gracze. - Mogę potwierdzić, że rzeczywiście w ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną aktywność widzów HBO Go - informuje Agnieszka Niburska, wicedyrektor marketingu HBO Polska. Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu (właściciela Ipli), stwierdza natomiast: - Widzimy wzrost oglądalności w takich kategoriach, jak seriale, filmy, wiedza i newsy.
Spośród serwisów VoD w lutym najwięcej internautów odwiedziło stronę Netflix.com (4,38 mln; badanie PBI/Gemius). Według szacunków Ampere Analysis - opublikowanych przez Screenlovers.pl - na koniec pierwszego półrocza 2019 roku najwięcej subskrybentów miała Ipla - 1,22 mln. Prezes TVN Disovery Polska Piotr Korycki ujawnił "Presserwisowi", że na koniec 2019 roku Player miał blisko 300 tys. subskrybentów.
(KOZ, PAZ, 20.03.2020)