Ponad 1 mld zł zysku netto Grupy Polsat w 2019 roku
Grupa Polsat na koniec 2019 roku miała 5,64 mln klientów (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat w 2019 roku roku miała 11,68 mld zł przychodów i 1,11 mld zł zysku (według standardu MSSF 16).
Wskaźnik EBITDA Grupy Polsat wyniósł 4,2 mld zł, a marża EBITDA - 35,9 proc. Segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych przyniósł grupie 9,9 mld zł przychodów, a nadawania i produkcji telewizyjnej - 2 mld zł.
W samym czwartym kwartale Grupa Polsat uzyskała 3,07 mld zł przychodu i 311,9 mln zł zysku netto. Grupa osiągnęła wskaźnik EBITDA na poziomie 1,06 mld zł i 34,6 proc. marży EBITDA.
Według poprzedniego standardu rachunkowości MSR 17 (obowiązującego do końca 2018 roku) przychody grupy wzrosły w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem o 8,9 proc., do 11,64 mld zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 0,6 proc., do 3,72 mld zł. W samym czwartym kwartale - wg MSR 17 - przychody były większe o 1,9 proc. i wyniosły 3,06 mld zł.
Grupa Polsat na koniec 2019 roku miała 5,64 mln klientów (spadek o 1,2 proc.), którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,73 mln usług (wzrost o 3,3 proc.) - w tym: 7,9 mln usługi telefonii komórkowej (wzrost o 7,5 proc.), 5,04 mln płatnej telewizji (spadek o 1,2 proc.) i 1,8 mln dostępu do internetu (spadek o 1,1 proc.).
Dodatkowo Grupa Polsat na koniec raportowanego okresu miała jeszcze 2,66 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 0,4 proc.), głównie telefonii komórkowej. Na koniec grudnia z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,99 mln klientów.
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w 2019 roku 85,6 zł (wzrost o 1,9 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) zmniejszył się z 7,6 proc. do 6,4 proc.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telefonii komórkowej Polkomtel i firma telekomunikacyjna Netia.
(KOZ, 12.03.2020)