Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szmydt co najmniej 13 razy wystąpił u Karnowskich  |  Pracownicy mediów publicznych niewiarygodni dla banków  |  Klarenbach z kolejnym pasmem publicystycznym  |  FoodCare rezygnuje  |  Wyborcza samorządowa propaganda jest prymitywna  |  Polsat będzie kontynuować dwa programy  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Grzegorz Kalinowski z audycją  |  ViDoc TV trafił do ofert telewizyjnych  |  "Zabójcze potrawy" w Zoom TV  |  Radio Łódź nie planuje już rozszczepienia  |  Press Club Polska wręczył nagrody  |  Pięć agencji w przetargu  |  Bluerank i Full Stack Experts  |  Awanse w Cut The Mustard  |  Zmiany w agencji MBridge  |  Disney wzmacnia Disney+ kosztem słabości kanałów linearnych  |  Właściciel "Vogue" pod presją zerwania MET Gali uległ i zgodził się na ustępstwa  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 50 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 12, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 1 mld zł zysku netto Grupy Polsat w 2019 roku

Grupa Polsat na koniec 2019 roku miała 5,64 mln klientów (fot. materiały prasowe)

Grupa Polsat w 2019 roku roku miała 11,68 mld zł przychodów i 1,11 mld zł zysku (według standardu MSSF 16).

Wskaźnik EBITDA Grupy Polsat wyniósł 4,2 mld zł, a marża EBITDA - 35,9 proc. Segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych przyniósł grupie 9,9 mld zł przychodów, a nadawania i produkcji telewizyjnej - 2 mld zł.

W samym czwartym kwartale Grupa Polsat uzyskała 3,07 mld zł przychodu i 311,9 mln zł zysku netto. Grupa osiągnęła wskaźnik EBITDA na poziomie 1,06 mld zł i 34,6 proc. marży EBITDA.

Według poprzedniego standardu rachunkowości MSR 17 (obowiązującego do końca 2018 roku) przychody grupy wzrosły w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem o 8,9 proc., do 11,64 mld zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 0,6 proc., do 3,72 mld zł. W samym czwartym kwartale - wg MSR 17 - przychody były większe o 1,9 proc. i wyniosły 3,06 mld zł.

Grupa Polsat na koniec 2019 roku miała 5,64 mln klientów (spadek o 1,2 proc.), którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,73 mln usług (wzrost o 3,3 proc.) - w tym: 7,9 mln usługi telefonii komórkowej (wzrost o 7,5 proc.), 5,04 mln płatnej telewizji (spadek o 1,2 proc.) i 1,8 mln dostępu do internetu (spadek o 1,1 proc.).

Dodatkowo Grupa Polsat na koniec raportowanego okresu miała jeszcze 2,66 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 0,4 proc.), głównie telefonii komórkowej. Na koniec grudnia z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,99 mln klientów.

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w 2019 roku 85,6 zł (wzrost o 1,9 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) zmniejszył się z 7,6 proc. do 6,4 proc.

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telefonii komórkowej Polkomtel i firma telekomunikacyjna Netia.

(KOZ, 12.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.