Wirtualna Polska zamknęła 2019 rok z 71,13 mln zł zysku
Prezes WP Holding Jacek Świderski zapowiada ekspansję na rynku reklamy internetowej (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA miała w ubiegłym roku 708,7 mln zł przychodu ze sprzedaży (wzrost o 24,9 proc. w porównaniu z 2018 rokiem). Spółka zamknęła rok zyskiem netto 71,13 mln zł (spadek o 6 proc.). Skorygowany wynik EBITDA (wg. MSR 17) wzrósł o 21,5 proc., do 210,3 mln zł.
W samym czwartym kwartale ub.r. Wirtualna Polska miała 189,66 mln zł przychodów (wzrost o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r.) i 26,86 mln zł zysku netto (wzrost o 0,9 proc.).
W ub.r. najwyższe wyniki firma odnotowała w segmencie online. Przychody sprzedażowe wyniosły 688,38 mln zł (wzrost o 24,9 proc. rok do roku). Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 20,1 proc., do 214,67 mln zł.
W minionym roku Wirtualna Polska dokonała akwizycji Travel Network Solutions sp. z o. o. i Autocentrum.pl SA. Spółki przejęte w ub.r. przez WP od momentu akwizycji do końca grudnia zanotowały łącznie 7,54 mln zł wpływów sprzedażowych, 1,075 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 718 tys. zł zysku netto.
Grupa zapowiada w 2020 roku ekspansję na rynku reklamy internetowej zdominowanym przez Google. "Nie ogłaszamy roku 2020 rokiem polowań na rekiny, ale rokiem konsekwentnego wyrywania tym chrzęstnoszkieletowym żarłaczom łuski za łuską" - napisał w komunikacie do akcjonariuszy prezes WP Holding Jacek Świderski.
Zdaniem zarządu na działalność grupy może wpłynąć zagrożenie epidemiologiczne. W komunikacie spółka zwraca uwagę, że może mieć to negatywny wpływ na wyniki finansowe grupy w 2020, bo należący do niej serwis Wakacje.pl obserwuje tendencję rezygnacji z zakupu wycieczek oraz anulowania rezerwacji.
(MNI, 12.03.2020)