W lutym TVP 1 liderem oglądalności w grupie ogólnej, a Polsat w komercyjnej
W grupie komercyjnej Polsat zajął miejsce TVN na pozycji lidera (fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash)
W lutym TVP 1 miała największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a Polsat w komercyjnej. Znaczny wzrost zanotował Polsat News.
W grupie ogólnej TVP miała 9,98 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 10,58 proc. w lutym 2019 roku. Polsat, ubiegłoroczny wicelider, spadł na trzecie miejsce z udziałem na poziomie 8,69 proc. (9,76 proc. przed rokiem). Drugie miejsce zajęła TVP 2 (wzrost z 8,72 proc. na 8,92 proc.). Czwarte miejsce zajął TVN - 7,47 proc. (spadek z 8,59 proc.).
Pierwszą piątkę zamyka TVN 24 z udziałem na poziomie 4,33 proc. wobec 4,19 proc. rok temu. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVP Info - 4,25 proc. (wzrost z 3,25 proc.), TV 4 - 3,99 proc. (wzrost z 3,55 proc.), TV Puls - 3,75 proc. (wzrost z 3,4 proc.), TVN Siedem - 3,42 proc. (wzrost z 3,31 proc.) i TTV - 2,17 proc. (spadek z 2,2 proc.). Spory wzrost udziału w rynku zanotował Polsat News - 1,34 proc. wobec 0,88 proc. rok temu.
W grupie komercyjnej nowym liderem został Polsat, który jednak zmniejszył udział z 10,92 proc. do 10,34 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, uzyskując 9,54 proc. udziału wobec 10,96 proc. rok wcześniej. Trzecie miejsce zajęła TVP 2 (wzrost z 7,53 proc. do 8,39 proc.), a czwarte TVP 1 (spadek z 7,01 proc. do 6,54 proc.). Wyniki poprawiły kolejne stacje w zestawieniu: TVN Siedem (z 3,6 proc. do 4,03 proc.), TV Puls (z 3,7 proc. do 3,94 proc.), TV 4 (z 3,26 proc. do 3,75 proc.), TTV (z 3,24 proc. do 3,26 proc.), TVN 24 (z 2,36 proc. do 2,4 proc.). Ubiegłoroczny wynik na poziomie 2,35 proc. utrzymał Puls 2. Znaczne wzrosty udziału w rynku zanotowały Super Polsat (z 0,88 proc. do 1,45 proc.) oraz Nick Jr (z 0,48 proc. do 0,86 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(PAZ, 03.03.2020)