Iza Koprowiak nie kalkuluje, skąd cisza nad Machałą, Ogórek chce więcej
Zdjęcia: Radek Polak, charakteryzacja: Edyta Piasecka, produkcja: Ower Studio
Mam taką cechę, że jak już wiem, że coś jest prawdą, muszę to napisać niezależnie od konsekwencji - mówi Szymonowi Jadczakowi Iza Koprowiak, dziennikarka sportowa „Przeglądu Sportowego”.
• Pisanie tekstów redakcyjnych na zamówienie polityków najbardziej oburza szeregowych dziennikarzy. Ich szefów już niekoniecznie. Czy stąd ta daleko idąca ostrożność mediów wobec sprawy Tomasza Machały?
• Firma zawiniła, zwolnili dziennikarza. Pytamy o zasady, którymi kierują się szefowie mediów i sprawdzamy, czy strategia na kozła ofiarnego na pewno jest skuteczna?
• Opinie dziennikarzy tuż po ogłoszeniu przez Szymona Hołownię chęci kandydowania pełne były uszczypliwości. Przytaczamy listę tych komplementów.
• Tylko w jednym jest stała: lubi błyszczeć. Magdalena Ogórek dziś broni rządów PiS, choć wcześniej była twarzą lewicy. I chce coraz więcej.
• W agencji Bloomberg dziennikarze nie mogą publikować analiz o starającym się o nominację prezydencką Michaelu Bloombergu. Nowe zasady rozpętały ogólnoamerykańską dyskusję o wolności słowa.
• Jak Estonia walczy ze Sputnikiem i co na to dziennikarskie organizacje światowe?
• Już nie w strefach konfliktu, ale coraz częściej życie dziennikarzy jest zagrożone w tak zwanych krajach pokoju.
• Wojciech Wilczyk, który sfotografował murale kibicowskie i patriotyczne, opowiada o mowie nienawiści na murach i obojętności przechodzących obok.
• Adriana Rozwadowska radzi, jak szukać sprzymierzeńców, kiedy pisze się o korporacjach i łamaniu przez nie praw pracowniczych.
• Ich zadaniem jest rozbudzać emocje i mobilizować do działania. Mówcy motywacyjni przy okazji mogą sporo zarobić.
• Z lokalnych pism sprzedaje się najlepiej. „Tygodnik Zamojski” udowadnia, że da się utrzymać przywiązanie czytelnika i na tym zarabiać.
• Francja ma najszerszą na świecie ofertę platform prasy w abonamencie. Jak oni to robią?
• Sport pomógł zjednoczyć Polaków wokół TVP - przyznaje Jacek Kurski. Kilkaset milionów wydanych na licencje uczyniły z TVP Sport lidera wśród kanałów sportowych.
• Niewielu wydawców chwali się liczbą sprzedanych dostępów cyfrowych. I wcale nie dlatego, że nie ma czym.
• Dziennikarze na Instagramie nie tylko pompują własne ego.
• - Minął czas agencji 360 stopni, w których wszyscy starali wie zbudować zintegrowaną ofertę. Dziś liczy się specjalizacja - mówi Piotr Morkowski, który przejął Brand New Galaxy.
• Agencje brandingowe nie chcą startować w przetargach za darmo.
A poza tym w najnowszym magazynie „Press” ranking pism i portali o rynku kolejowym i sekcja specjalna „Biura reklamy”.
(02.03.2020)