Spadła widownia telewizyjna Oscarów, reklamy kosztowały średnio 2 mln dol.
Tegoroczna ceremonia przyniosła telewizji ogólnokrajowej w sumie 126 mln dol. dochodu (fot. A.M.P.A.S.)
Według firmy analitycznej SQAD średnia cena 30-sekundowego spotu wyemitowanego w stacji ABC podczas ceremonii wręczania Oscarów wyniosła 1,98 mln dol. W porównaniu z poprzednim rokiem spadła widownia telewizyjna.
SQAD podaje, że cena spotów wahała się od 1,6 mln do ponad 2,2 mln dol. Średnia cena była taka sama jak rok temu, natomiast niższa o 5 proc. w stosunku do roku 2018, kiedy było to 2,1 mln dol. Tegoroczna ceremonia przyniosła telewizji ogólnokrajowej w sumie 126 mln dol. dochodu (spadek ze 147 mln dol. rok wcześniej).
Według danych Nielsena widownia trzygodzinnej transmisji w stacji ABC spadła o 20 proc. - z 29,6 mln rok temu do 23,6 mln w ostatnią niedzielę (w roku 2018 widownia wyniosła 26,5 mln). Dla porównania - widownia rozegranego tydzień wcześniej Super Bowl w stacji Fox osiągnęła 102 mln.
(MAC, 12.02.2020)