Grupa IMS zakończyła 2019 rok z zyskiem
Grupa IMS świadczy usługi marketingu sensorycznego (fot. materiały prasowe)
Zajmująca się marketingiem sensorycznym Grupa Kapitałowa IMS zakończyła 2019 rok z zyskiem 9,5 mln mln zł netto (zysk przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej) - podał szacunkowe wyniki zarząd spółki IMS.
W 2019 roku przychody Grupy IMS ze sprzedaży wyniosły 58,9 mln zł netto, a zysk EBITDA wyniósł 18 mln zł.
W minionym roku grupa nastawiła się na inwestycje, takie jak realizacja projektu budowy i komercjalizacji własnych bibliotek muzycznych i projektu Aroma Next Generation (dotyczy stworzenia autorskiego urządzenia do aromamarketingu). Ponadto wzmocniono zatrudnienie w działach sprzedaży, głównie w spółce Mood Factory, zajmującej się pozyskiwaniem lokalizacji abonamentowych na rynkach lokalnych. Prowadzono również szeroko zakrojone działania komunikacyjno-marketingowe.
Co więcej, 2019 rok był pierwszym pełnym rokiem obrotowym funkcjonowania w strukturach grupy spółki APR (agencja zajmująca się audiomarketingiem), nabytej w październiku 2018 roku. Ze wstępnych szacunków wynika, że APR uzyskała 4,97 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 52 proc. względem 2018 roku). Spółka wypracowała zysk netto 914 tys. zł (pięciokrotny wzrost).
Ze względu na "bardzo dobrą sytuację finansową" firma rekomenduje wypłatę akcjonariuszom dywidendy po 20 gr za akcję, czyli maksymalnie 6,3 mln zł.
(IKO, 11.02.2020)