Disney+ pozyskał 28,6 mln subskrybentów w trzy miesiące
Disney+ za cztery lata chce mieć od 60 do 90 mln subskrybentów (fot. Facebook.com/DisneyPlus)
Serwis streamingowy Disney+ w niecałe trzy miesiące pozyskał 28,6 mln subskrybentów. W grudniu prognozowano, że będzie ich 20-25 mln.
Według informacji podanych przez Roberta A. Igera, prezesa koncernu Disney, źródłem 50 proc. subskrypcji serwisu streamingowego są własna strona internetowa i platformy cyfrowe, 20 proc. to efekt umowy promocyjnej z Verizon, a reszta pochodzi ze współpracy z aplikacjami Apple TV, Roku itp.
W dniu debiutu 12 listopada ub.r. w USA, Kanadzie i Holandii serwis Disney+ miał 10 mln subskrypcji. 24 marca pojawi się w ośmiu europejskich krajach: Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Irlandii i Szwajcarii. Latem 2020 roku wejdzie do Belgii, Portugalii i krajów skandynawskich. Cena subskrypcji Disney+ to 6,99 euro za miesiąc lub 69,99 euro za cały rok.
Disney planuje, że do 2024 roku z jego serwisu będzie korzystać od 60 do 90 mln subskrybentów. Najpotężniejszy na rynku serwisów streamingowych Netflix ma obecnie 167 mln klientów.
Koncern Disneya w czwartym kwartale 2019 roku miał 20,86 mld dol. przychodu (wzrost o 36 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2018 roku) i 2,13 mld dol. zysku netto (spadek o 23 proc.).
(MAC, 06.02.2020)