PKN Orlen najbardziej rozpoznawalnym sponsorem wydarzeń sportowych
Na PKN Orlen wskazało w badaniu 33 proc. ankietowanych (fot. materiały sportowe)
PKN Orlen jest najbardziej rozpoznawalną marką wśród działających w Polsce sponsorów sportowych – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia za styczeń 2020 roku.
Firma ARC Rynek i Opinia zmierzyła spontaniczną znajomość marek sponsorów sportowych wśród mieszkańców Polski. Współczynnik ten oznacza odsetek respondentów, którzy wymienili daną markę bez jakichkolwiek podpowiedzi ze strony ankieterów. Liderem zestawienia został PKN Orlen, na którego wskazało 33 proc. ankietowanych. Dalej były: Adidas (20), Nike (16), Coca-Cola (15 proc.), Lotos (12 proc.), Plus (9 proc.), Pepsi (8 proc.), Visa, Orange i Red Bull – po 7 proc.
W podziale na dyscypliny sportowe, w kategorii piłka nożna Polacy najczęściej kojarzą firmy: Adidas (22 proc.), Nike (18 proc.), Lotto/Totalizator Sportowy (14 proc.). W siatkówce najbardziej znanymi sponsorami są: Plus (37 proc.), PKN Orlen (18 proc.) i PGE (9 proc.). W skokach narciarskich są to marki: 4F (21 proc.), Milka (20 proc.), Red Bull (18 proc.). Z kolei w lekkoatletyce: PKN Orlen (20 proc.), 4F (13 proc.), Adidas (10 proc.). W piłka ręcznej najbardziej znani są: PGNiG (13 proc.), PKN Orlen (12 proc.), PGE (7 proc.).
"Rola sponsoringu przez ostatnie kilkanaście lat się zmieniła. Wcześniej zwracano uwagę w dużej mierze na wartość sprzedażową i marketingową sponsoringu, teraz znacznie częściej na wymiar społeczny" – komentuje Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.
(IKO, 05.02.2020)