Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

100 mln widzów i 77 reklam w trakcie Super Bowl

Gwiazdami wydarzenia były m.in. Shakira i Jennifer Lopez (screen: YouTube.com/NFL)

Według wstępnych danych rozgrywany w nocy z niedzieli na poniedziałek (polskiego czasu) Super Bowl miał w telewizji ponad 100 mln widzów. W trakcie wydarzenia wyemitowano 77 reklam, doszło też do pojedynku na reklamy kandydatów na prezydenta USA. 

Firmy za 30-sekundowe spoty w telewizji Fox zapłaciły nawet 5,6 mln dol. Reklamy wyemitowały m.in. Amazon, Coca-Cola, Pepsi, Google, Microsoft czy McDonald’s. Po raz pierwszy na Super Bowl pokazał się Facebook (w reklamie wystąpili Chris Rock i Sylvester Stallone). Reprezentowane były serwisy streamingowe, jak Hulu czy Quibi.

Komentatorzy zwracają uwagę, że reklamodawcy postawili na nostalgię, odwołując się np. do znanych tytułów filmowych. Aktor Bryan Cranston w reklamie Mountain Dew Zero imitował Jacka Nicholsona w scenie z "Lśnienia", a Bill Murray ponownie  przeżywał „Dzień świstaka” w spocie Jeepa.

W pierwszej przerwie komercyjnej wyemitowano 30-sekundowy spot prezydenta Donalda Trumpa, później drugi. Jego rywal Michael Bloomberg miał jeden spot, za to od razu 60-sekundowy. Obaj zapłacili po 11 mln dol.

Zdaniem firmy badawczej YouGov pół godziny po rozpoczęciu meczu żadna z reklam (tak komercyjnych, jak i politycznych) nie znalazła się wśród 10 najpopularniejszych tematów na Twitterze. Wszystkie spoty będą pojawiać się teraz w przerwach sitcomów, reality show i innych programów. Zdaniem ekspertów - nie będą wyróżniać się na tle innych.

W meczu na Hard Rock Stadium w Miami Gardens na Florydzie drużyna futbolistów Kansas City Chiefs pokonała San Francisco 49ers 31:20. Wydarzeniu towarzyszyły występy artystów. Gwiazdami były Jennifer Lopez, Shakira i Lady Gaga.

(MAC, 04.02.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.