Oglądalność finałów Ekstraklasa Games w Polsat Games wzrosła niemal dwukrotnie
W lutym zaczynają się kwalifikacje do marcowego finału rundy wiosennej Ekstraklasa Games (screen: YouTube.com/ EkstraklasaORG)
Transmisje w Polsat Games z finału zimowej rundy e-sportowych rozgrywek w grze FIFA 20 Ekstraklasa Games zgromadziły średnio 140 tys. widzów. To prawie dwa razy więcej, niż przed rokiem. Organizatorzy zwracają uwagę, że to projekt rozwijający się, a większe korzyści finansowe może przynieść za kilka lat.
- Średnia oglądalność jednego dnia transmisji podczas finałów rundy zimowej wyniosła ponad 140 tys., w zestawieniu z 80 tys. w poprzednim sezonie. Celujemy oczywiście w jeszcze wyższe liczby i pamiętajmy przy tym, że w obecnych rozgrywkach mamy jeden dzień transmisji więcej, niż w poprzedniej edycji - mówi Bartosz Pawlik, dyrektor zarządzający Polsat Games. Transmisje z finału 11 i 12 stycznia emitowane także na platformie Twitch i kanale YouTube Polsat Games zgromadziły 51 tysięcy unikalnych użytkowników i miały 208 tysięcy odsłon. Na stronach facebookowych Ekstraklasy i jej partnerów odsłon było 613 tysięcy.
W lutym zaczynają się kwalifikacje do marcowego finału rundy wiosennej Ekstraklasa Games, a w maju odbędzie się finał całych rozgrywek. To druga edycja turnieju.
- W tej edycji będzie łącznie sześć dni transmisji, w poprzedniej było pięć. Jest to związane ze zmianą formatu rozgrywek. Dzięki realizacji projektu e-sportowego Ekstraklasa otwiera się na na strumień przychodów od marek z branż, które nie sponsorują piłki nożnej w Polsce - informuje Grzegorz Łagowski, e-sports manager w Lagardere Sports, oficjalnej agencji marketingowej Ekstraklasa Games.
Jak podkreśla Bartosz Orzechowski, menedżer ds. komunikacji Ekstraklasy SA, jest to projekt rozwijany stopniowo. - Na chwilę obecną nie jest to działalność, która przynosi duże pieniądze. Te mogą przyjść za kilka lat - przyznaje.
(MNI, 29.01.2020)