Michael Bloomberg wydał w mediach na kampanię już 258 mln dol.

Tylko w tradycyjnych mediach, głównie w telewizji, Michael Bloomberg wydał 225 mln dol. (screen: YouTube/ABC News)
Michael Bloomberg, miliarder i magnat medialny, wydał na kampanię w mediach zdecydowanie najwięcej ze wszystkich 12 kandydatów demokratycznych chcących wystartować w wyborach na prezydenta USA - 258 mln dol.
Badanie Advertising Analytics obejmuje okres do 18 stycznia. Do 13 stycznia wydatki wynosiły 196,2 mln dol. Tylko w tradycyjnych mediach, przede wszystkim w telewizji, Bloomberg wydał aż 225 mln. W mediach cyfrowych - 33 mln dol. W okresie od 12 do 18 stycznia kampania na Facebooku i poprzez Google kosztowała go 7,7 mln dol.
Tom Steyer wydał 123,8 mln, a pozostali kandydaci są daleko w tyle: Pete Buttigieg wyłożył 22,8 mln, Bernie Sanders 20,9 mln, Elizabeth Warren 14,1 mln, Joe Biden 10,1 mln dol.
Partia demokratyczna przeciwnika dla urzędującego prezydenta Donalda Trumpa w wyborach (3 listopada) wybierze podczas konwencji zaplanowanej na 2-6 lipca.
(MAC, 27.01.2020)
