Zmiany w portalu Gazeta.pl, Łukasz Kijek naczelnym serwisów newsowych
Od góry, od lewej: Łukasz Kijek, Mateusz Aleksandrowicz, Bartosz Raj i Anna Budyńska (fot. materiały prasowe)
Od lutego nastąpią zmiany w strukturze portalu Gazeta.pl. Łukasz Kijek będzie redaktorem naczelnym serwisów informacyjnych portalu. Poza tym Mateusz Aleksandrowicz obejmie stanowisko dyrektora strony głównej Gazeta.pl i Sport.pl, a Bartosz Raj zostanie jego zastępcą.
Łukasz Kijek, dotychczasowy szef serwisu Next.gazeta.pl, obejmie nowo utworzone stanowisko i będzie odpowiadał za linię redakcyjną, projekty kontentowe i kierunki rozwoju redakcji newsowych Gazeta.pl.
Mateusz Aleksandrowicz zostanie dyrektorem strony głównej Gazeta.pl i Sport.pl (wcześniej był dyrektorem strony głównej tylko tego pierwszego portalu). Na nowym stanowisku ma nadzorować stronę główną i serwisy informacyjne portalu oraz być szefem serwisu Sport.pl. Dotychczasowy szef newsroomu Gazeta.pl Bartosz Raj będzie zastępcą dyrektora strony głównej. Do jego zadań ma należeć zarządzanie stroną główną oraz serwisami informacyjnymi portalu. Będzie też odpowiedzialny za ich wynik finansowy.
Milena Bryła, dotychczasowa wiceszefowa newsroomu Gazeta.pl, stanie na jego czele i będzie kierować codzienną pracą redakcji. Anna Budyńska połączy dotychczasową rolę kierowniczki treści premium portalu z obowiązkami kierowniczki ds. przychodów. Do jej zadań będzie należało m.in. poszukiwanie nowych źródeł przychodów.
Do zmian dojdzie też w serwisie Sport.pl. Maciej Kucharski, do tej pory szef newsroomu sportowego, obejmie rolę zastępcy dyrektora Sport.pl. Będzie m.in. nadzorował projekty wideo, rozwój technologiczny serwisu oraz odpowiadał za współpracę ze strukturami sprzedażowymi portalu. Łukasz Godlewski, dotychczasowy wydawca Sport.pl, zostanie szefem newsroomu serwisu. Będzie zarządzał operacyjnie pracą newsroomu sportowego i współpracował z Pawłem Wilkowiczem, który pozostaje redaktorem naczelnym Sport.pl.
Celem wprowadzonych zmian jest zbliżenie ze sobą portalu i serwisu sportowego. Ma to pozwolić na skuteczne rywalizowanie o uwagę użytkowników w roku Mistrzostw Europy w piłce nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich w Tokio. - To także szansa na stworzenie jeszcze ciekawszej oferty reklamowej, wykorzystującej siłę obu tych biznesów – wyjaśnia Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Gazeta.pl.
Według danych Gemius/PBI w grudniu stronę główną Gazeta.pl odwiedziło 5,62 mln internautów (wzrost o 12,62 proc. w porównaniu z listopadem), co dało jej trzecie miejsce w zestawieniu portali, za Wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) i Onetem (Ringier Axel Springer Polska). Sport.pl w listopadzie był na trzecim miejscu zestawienia serwisów sportowych. Odwiedziło go wówczas 3,82 mln użytkowników (wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z październikiem).
(PAZ, MNI, 27.01.2020)