Grupa Wirtualna Polska w grudniu przed Facebookiem
Serwisy Grupy Google odwiedziło łącznie 26,27 mln użytkowników (fot. Pixabay.com)
Jak wynika z danych Gemius/PBI, Grupa Google była liderem polskiego internetu w grudniu. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała Grupa Wirtualna Polska, która wyprzedziła Facebook.com.
Serwisy Grupy Google odwiedziło łącznie 26,27 mln użytkowników. Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Grupa Wirtualna Polska - 21,52 mln, Facebook.com - 21,34 mln, Grupa RAS Polska - 21,03 mln, Youtube.com - 19,54 mln, Grupa Interia.pl - 18,98 mln, Grupa Allegro - 18,52 mln, Grupa Polska Press - 18,03 mln, Grupa Gazeta.pl - 16,32 mln, Grupa OLX - 16,26 mln.
Serwisy Grupy Google dziennie odwiedzało średnio 14,57 mln użytkowników, Facebook.com- 7,2 mln, Grupy WP - 6,79 mln, Grupy RAS Polska - 5,61 mln, Youtube.com - 5,77 mln, Grupy Allegro - 4,4 mln, Grupy Interia.pl - 3,91 mln, Grupy OLX - 3,86 mln, Grupy Gazeta.pl - 3,11 mln, Grupy Polska Press - 3 mln.
Liczba internautów w Polsce w grudniu 2019 roku wyniosła ogółem 27,7 mln (fot. materiały prasowe)
W rankingu domen w grudniu liderem była strona Google.com, która miała 25,58 mln użytkowników. Dalej znalazły się: Facebook.com - 21,34 mln, Youtube.com - 19,54 mln, Allegro.pl - 17,42 mln, Wpl.pl - 17,18 mln, Onet.pl - 17 mln, Wikipedia.org - 14,31 mln, Google.pl - 13,68 mln, Interia.pl - 13,36 mln, Olx.pl - 12,83 mln.
Najpopularniejszą aplikacją według badania była Google - korzystało z niej 19,1 mln użytkowników. Najpopularniejsza polska aplikacja to Rossmann - korzystało z niej 6,2 mln użytkowników.
Liczba internautów w Polsce w grudniu 2019 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,4 mln.
(PAZ, 10.01.2020)