Wirtualna Polska podpisała Kodeks dobrych praktyk reklamy programmatic
Kodeks dobrych praktyk reklamy programmatic został ogłoszony podczas Forum IAB 2019 (fot. Iga Kołacz)
Wirtualna Polska został sygnatariuszem Kodeksu dobrych praktyk reklamy programmatic. To pierwszy wydawca, który włączył się w tę inicjatywę.
Kodeks został zainicjowany przez grupę roboczą Programmatic działającą w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w połowie 2019 roku. Ma on na celu "zapewnienie jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku".
IAB Polska podaje, że do tej pory kodeks przyjęło już kilkanaście firm - głównie agencje i firmy technologiczne. "To bardzo ważne, aby kolejni właściciele mediów cyfrowych dołączyli do inicjatywy, bo […] to właśnie wydawcy tracą przychody wskutek obecności w ekosystemie programmatic nieuczciwych i działających niezgodnie ze standardami graczy" - komentuje Elżbieta Kondzioła, online sales director w Lovemedia, szefowa grupy roboczej Programmatic przy IAB Polska.
"Musimy dbać o to, by wszystkie reklamy były zgodne z prawem i dobrymi praktykami, dlatego coraz intensywniej audytujemy również reklamy programatyczne, mobilizując naszych partnerów biznesowych do ciągłej pracy nad jakością" - uzupełnia Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.
(IKO, 09.01.2020)