TVP Sport ze wzrostem i na czele kanałów sportowych
Udział TVP Sport rok do roku wzrósł w grupie ogólnej z 0,97 proc. do 1,25 proc. (screen: YouTube.com/TVP Sport)
Liderem kanałów sportowych w 2019 roku był TVP Sport, który zanotował wzrost w porównaniu z 2018 rokiem. W grupie ogólnej Polsat Sport wyprzedził Eurosport 1.
W 2019 roku w grupie ogólnej TVP Sport (Telewizja Polska) osiągnął 1,25 proc. udziału w rynku wobec 0,97 proc. w 2018 roku. Od połowy 2018 roku kanał dostępny jest w naziemnej telewizji cyfrowej.
Polsat Sport (Telewizja Polsat) rok do roku zwiększył udział z 0,48 proc. do 0,54 proc., wyprzedzając Eurosport 1 (TVN Discovery Polska). Udział Eurosport 1 zmniejszył się z 0,54 proc. do 0,5 proc. Czwarty był Eleven Sports 1 (Telewizja Polsat), który miał 0,16 proc. udziału (wzrost z 0,09 proc.). Piąte miejsce zajął Eurosport 2 (TVN Discovery Polska) z udziałem na poziomie 0,13 proc. (spadek z 0,15 proc.).
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych kanałów sportowych były również: Canal+ Sport (ITI Neovision) - 0,12 proc. (0,12 proc. w 2018 roku), Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) - 0,11 proc. (0,1 proc.), Extreme Sports (AMC Networks International) - 0,08 proc. (0,07 proc.), nSport+ (ITI Neovision) - 0,07 proc. (0,1 proc.) i Polsat Sport Fight (Telewizja Polsat) - 0,07 proc. (0,06 proc.).
W grupie komercyjnej również prowadził TVP Sport, ale z mniejszym udziałem niż w grupie ogólnej - 1,09 proc. (wzrost z 0,92 proc.). Na podium znalazły się również Polsat Sport - 0,35 proc. (wzrost z 0,32 proc.) i Eurosport 1 - 0,28 proc. (spadek z 0,3 proc.). W pierwszej piątce były także: Eleven Sports 1 - 0,24 proc. (wzrost z 0,13 proc.) i Canal+ Sport - 0,13 proc. (0,13 proc. również rok wcześniej).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 07.01.2020)