W 2019 roku wzrosły cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
Spośród głównych telewizji przychody z reklam zmniejszył jedynie TVN (fot. Pixabay.com)
W 2019 roku cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 4,6 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Spośród głównych telewizji przychody z tego tytułu zmniejszył jedynie TVN.
Z cennikowych danych Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że Polsat zwiększył przychody z reklam o 2,7 proc. (do 4,6 mld zł). Wpływy TVN spadły o 1,2 proc. (do 3,5 mld zł). Natomiast wzrosły TVP 2 - o 15,4 proc. (do 1,7 mld zł) i TVP 1 - o 4,3 proc. (do 1,6 mld zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji wydała w 2019 roku firma farmaceutyczna Aflofarm, której cennikowa wartość kampanii telewizyjnych wyniosła 1,3 mld zł (wzrost o 15,2 proc. względem 2018 roku). Wśród największych reklamodawców w telewizji byli również: Lidl - 725,6 mln zł (wzrost o 13,5 proc.), Polpharma - 716 mln zł (wzrost o 24,6 proc.), Procter & Gamble - 683,4 mln zł (wzrost o 6 proc.) i Ferrero - 678,6 mln zł (wzrost o 6,4 proc.).
(KOZ, 07.01.2020)