Volkswagen żegna garbusa kampanią "The Last Mile"
Animowany spot w styczniu ma być emitowany w stacjach telewizyjnych NBC, CNN i ABC (screen: YouTube.com/REC Anything)
Volkswagen żegna się ze swoim kultowym modelem - popularnym garbusem. Robi to kampanią "The Last Mile" rozpoczętą filmem zaprezentowanym podczas pożegnania roku na nowojorskim Times Square.
„To nie tylko pożegnanie z Volkswagenem, ale także pożegnanie najpopularniejszego i najbardziej znanego na świecie samochodu” - przekonuje firma w komunikacie prasowym. Centralnym punktem akcji jest 90-sekundowy animowany spot nakręcony do piosenki Beatlesów „Let it be” śpiewanej przez chór dziecięcy Pro Musica Youth Chorus. Film w styczniu ma być emitowany w stacjach telewizyjnych NBC, CNN i ABC. W mediach społecznościowych Volkswagen będzie używał hashtagu #TheLastMile, prosząc konsumentów o wyróżnienie na Instagramie ulubionych momentów z modelem Beetle.
W filmie, wyprodukowanym przez Nexus Studios i wyreżyserowanym przez Fx Goby, pojawili się: aktor Kevin Bacon (jeździł garbusem w filmie "Footloose" z 1984 roku), artysta Andy Warhol (w 1985 roku stworzył serię reklam składających hołd garbusowi) oraz prowadzący programy radiowe i telewizyjne Andy Cohen (często publikuje posty z kultowym samochodem).
Kampanię opracowała agencja kreatywna Johannes Leonardo.
(MAC, 03.01.2020)