Robert Kubica w teamie Alfa Romeo, PKN Orlen tytularnym sponsorem
Robert Kubica ma być w zespole Alfa Romeo kierowcą rezerwowym (screen: YouTube.com/PKN ORLEN S.A.)
PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do ekipy, a logotyp Orlen będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów.
Koncern zapowiedział jednocześnie, że jego nazwa będzie używana w oficjalnej komunikacji zespołu Alfa Romeo Racing Orlen. Oznajmił również, że zupełnie nowym obszarem współpracy pomiędzy PKN Orlen a zespołem będzie szkolenie młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport.
Mamy przyjemność ogłosić, że @PKN_ORLEN będzie sponsorem tytularnym @alfaromeoracing w sezonie 2020! To współpraca nie tylko o charakterze marketingowym. Realizujemy cele biznesowe, odważnie promując markę ORLEN na arenie międzynarodowej | @teamORLEN pic.twitter.com/qYIVaaYEf8
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) January 1, 2020
Kubica ma być w zespole Alfa Romeo kierowcą rezerwowym. Już w listopadzie team potwierdził, że kierowcami wyścigowymi w sezonie 2020 pozostaną Włoch Antonio Giovinazzi i doświadczony Fin Kimi Raikkonen.
"Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej" - oświadczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Jak podkreślił, budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła też PKN Orlen na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie jego sieci mają działać pod jednym szyldem.
Wiadomość od samego Roberta Kubicy ?‼️ @TeamORLEN #RK88 #SupportKubica pic.twitter.com/km63TFsTut
— ORLEN (@PKN_ORLEN) January 1, 2020
Informując o projekcie Alfa Romeo Racing Orlen, PKN Orlen podał, że w ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, "znacząco zwiększy się ekspozycja marki Orlen". "Logotyp koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu, a cała komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem nazwy Alfa Romeo Racing Orlen. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców" - wyjaśnił koncern. Dodatkowo logotyp marki Orlen znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome.
Spółka informuje, że globalny ekwiwalent z ekspozycji marki Orlen podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. "Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki Orlen jako sponsora Roberta Kubicy. W tych samych badaniach co piąty polski kierowca zadeklarował, że ze względu na wsparcie przez koncern Roberta Kubicy częściej korzysta z oferty stacji Orlen" - podał PKN Orlen.
W listopadzie 2018 roku PKN Orlen został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Martini Racing, a w efekcie zawartej wcześniej umowy w bolidzie ekipy zasiadł Robert Kubica. Logotyp Orlen znalazł się na bolidach i kombinezonach zawodników Williamsa. We wrześniu 2019 roku PKN Orlen i Robert Kubica zapowiedzieli, iż zakończą współpracę z Williamsem po sezonie Formuły 1. Koncern oznajmił wówczas, że będzie kontynuować współpracę z Kubicą i zostanie w Formule 1, a w tym celu prowadzi "zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami".
(PAP, PAZ, 02.01.2020)