Spotify rezygnuje z reklam politycznych
Wstrzymanie sprzedaży reklam politycznych ma zapobiec dezinformacji w kampanii prezydenckiej w USA (fot. Heidi Fin/ Unsplash)
Muzyczna platforma streamingowa Spotify poinformowała, że od przyszłego roku zamierza zaprzestać publikacji reklam politycznych.
Jako przyczynę tej decyzji serwis wskazuje brak zasobów pozwalających na rzetelną weryfikację i ocenę wiarygodności treści zamieszczanych w reklamach tego typu. Wstrzymanie sprzedaży reklam o charakterze politycznym ma zapobiec dezinformacji w kampanii prezydenckiej w USA. Dotychczas z usług reklamowych Spotify korzystali zarówno republikanie, jak i starający się o nominację z ramienia demokratów senator Bernie Sanders. Muzyczny serwis ma 130 mln użytkowników.
Ostatnio rezygnację z reklam politycznych zapowiedział serwis społecznościowy Twitter, a znaczne ograniczenia w tym zakresie chce wprowadzić Google.
(LL, 30.12.2019)