"Pytanie na śniadanie" wygrywa z "Dzień dobry TVN"
"Pytanie na śniadanie" gromadzi średnio 428 tys. widzów (screen Pytanie.tvp.pl)
Jesienią "Pytanie na śniadanie" w TVP 2 oglądało więcej widzów, niż konkurencyjne "Dzień dobry TVN".
Od września zarówno "Pytanie na śniadanie", jak i "Dzień dobry TVN" rozpoczynają się wcześniej niż do tej pory. Program Dwójki nadawany jest od 7.15 (a nie od 7.55), a "Dzień dobry TVN" od 7.30 (wcześniej od 8).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie 1 września - 18 grudnia "Pytanie na śniadanie" przyciągało do telewizyjnej Dwójki średnio 428 tys. widzów. To o 44 tys. widzów więcej, niż "Dzień dobry TVN". Program TVN gromadził średnio 384 tys. widzów.
TVP 2, emitując "Pytanie na śniadanie", miał w grupie ogólnej średnio 9,7 proc. udziału w rynku, a TVN w paśmie "Dzień dobry TVN" - 8,49 proc. Dwójka wygrywała z TVN również w grupie komercyjnej, osiągając 11,61 proc. udziału (udział TVN wynosił 11,45 proc.).
Do prowadzących "Pytanie na śniadanie" dołączyli w ostatnim czasie Aleksander Sikora i Małgorzata Tomaszewska, w tym gronie nie ma już Michała Olszańskiego i Moniki Zamachowskiej. Z kolei w "Dzień dobry TVN" nowym duetem prowadzących są Małgorzata Ohme i Filip Chajzer. Gospodarzami programu przestali być Małgorzata Mołek i Marcin Meller.
(KOZ, 20.12.2019)