YouTube ograniczy reklamy w filmach skierowanych do dzieci
YouTube wprowadza kolejne ograniczenia reklamowe w materiałach skierowanych do dzieci (fot. Unsplash/Viktor Szabo)
YouTube nakłada nowe ograniczenia na reklamy pojawiające się przy materiałach dla dzieci. Nadal jednak będzie pozwalać na lokowanie produktów w filmikach skierowanych do najmłodszej widowni.
W filmikach skierowanych do dzieci, które pojawią się na Youtube.com, zostaną zabronione reklamy żywności i napojów. Firma już zakazuje tych reklam w YouTube Kids, części platformy przeznaczonej dla małych dzieci. O nowych ograniczeniach poinformował w liście do amerykańskiego senatora Eda Markeya odpowiedzialny za politykę publiczną YT Leslie Miller.
List pojawił się kilka tygodni po tym, gdy Markey publicznie wezwał firmę do rozszerzenia ograniczeń z YouTube Kids na wszystkie filmy dla dzieci zamieszczane w całym serwisie. - Cieszę się, że YouTube uwzględnił moje wezwania do zaktualizowania swoich zasad reklamowych i zwiększenia ochrony dzieci, które odwiedzają tę witrynę. Niestety przestał wprowadzać inne ważne zmiany służące interesom dzieci - oświadczył senator. Ponownie wezwał władze YT, by zakazały także działań influencerom, którzy w swoich materiałach wideo „sprzedają produkty dzieciom za pomocą ukrytych reklam”.
(MAC, 20.12.2019)