PATRONI
– W formule e-mecenatu społeczność angażuje się i zachodzi sprzężenie zwrotne: patroni śledzą losy produkcji i opowiadają o tym, stając się jej promotorami – tłumaczy Michał Leksiński z Patronite.pl. Dla filmu Sekielskich progi wpłat ustalono na niskim poziomie (m.in. 5, 10, 20 zł), dzięki czemu liczba patronów sięgnęła do momentu emisji filmu 2,5 tys. (rekord na platformie).
– Te osoby mimowolnie stały się członkami zespołu marketingowego filmu – przyznaje Rafał Czechowski, prezes agencji Imago PR.
Do tajnej grupy na Facebooku trafiło ok. 1200 patronów, którzy wpłacili więcej niż 10 zł. Od jesieni ub.r. dostawali ekskluzywne materiały związane z produkcją, np. fragmenty filmu, które nie poszły do ostatecznej produkcji. – Sekielscy dobrze się komunikowali z patronami – ocenia Mateusz Górski, dyrektor wykonawczy w Patronite.pl.