Dział: RADIO

Dodano: Grudzień 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio ma zakończyć 2019 rok z ponad 17 mln zł straty

Po trzech kwartałach Polskie Radio miało 21,34 mln zł zysku netto i 260,08 mln zł przychodów ogółem (fot. Wikimedia Commons)

Polskie Radio w skorygowanym planie finansowym założyło, że zakończy 2019 rok z 17,27 mln zł straty - wynika z dokumentu, do którego dotarł "Presserwis".

Przewidywane przychody ogółem Polskiego Radia mają wynieść w 2019 roku 316,46 mln zł (o 6 proc. mniej od uzyskanych przychodów w 2018 roku), a koszty - 333,73 mln zł. W ramach prowadzonej działalności operacyjnej zaplanowano 310,62 mln zł przychodów, z czego 219,32 mln zł to spodziewane środki z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (w tym 60 mln zł tytułem rekompensaty z utraconych wpływów abonamentowych). Spółka liczy, że przychody Agencji Reklamy Polskiego Radia wyniosą 67,7 mln zł, z czego 54,78 mln zł będą stanowić wpływy z reklam i 8,58 mln zł ze sponsoringu. W 2018 roku z tego tytułu radio uzyskało 64,64 mln zł.

Po trzech kwartałach 2019 roku Polskie Radio miało 21,34 mln zł zysku netto. Przychody ogółem spółki od stycznia do września wyniosły 260,08 mln zł (w tym 47,8 mln zł Agencji Reklamy), a koszty - 233,70 mln zł.

Z kolei w 2020 roku Polskie Radio - zgodnie z planem programowo-finansowym - zakłada 251,55 mln zł przychodów ogółem, w tym 159,28 mln zł z KRRiT, 48,85 mln zł z reklam i 9,26 mln zł ze sponsoringu. Przyjęty przez spółkę plan przewiduje, że przyszły rok zakończy ona ze 103,92 mln zł straty.

(KOZ, 11.12.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.