"Mam talent!" i "The Voice of Poland" z mniejszą widownią niż przed rokiem
12. edycję "Mam talent!" wygrali akrobaci Marysia Gawlik i Julian Waglewski (fot. materiały prasowe)
12. edycja talent show "Mam talent!" przyciągnęła do TVN średnio 2,47 mln widzów – o ok. 370 tys. mniej niż 11. edycja rok wcześniej. Emitowaną w tym samym czasie dziesiątą edycję "The Voice of Poland" oglądało w telewizyjnej Dwójce średnio 1,83 mln widzów – o ok. 100 tys. mniej niż dziewiątą edycję w zeszłym roku.
TVN i TVP 2 pokazywały programy w soboty o godz. 20 - "Mam talent!" od 7 września, a "The Voice of Poland" od 14 września. Odcinki drugiego z nich były dłuższe.
TVN, pokazując "Mam talent!", miał 17,15 proc. udziału w rynku. To najwięcej spośród wszystkich stacji. W tym samym czasie TVP 2 miała 11,38 proc., TVP 1 – 11,2 proc., a Polsat – 6,9 proc. Program prowadził także w grupie komercyjnej z udziałem 15,57 proc. (TVP 2 miała 13,1 proc., Polsat – 9,84 proc., a TVP 1 – 7,97 proc.).
Z kolei TVP 2 w czasie "The Voice of Poland" zdobyła 12,98 proc. udziału. W tym samym czasie najwięcej miał TVN – 14,45 proc. TVP 1 miała 10,13 proc., a Polsat – 7,09 proc. W grupie komercyjnej TVP 2 prowadziła z udziałem 14,73 proc., TVN miał 13,32 proc., Polsat – 9,69 proc., a TVP 1 – 7,25 proc.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek "Mam talent!" z 12 października (2,79 mln), jeśli chodzi o "The Voice of Poland", rekordowy był odcinek "The Voice of Poland. Przesłuchania w ciemno" z 5 października (2,35 mln).
Zwycięzcami ostatniej edycji "Mam talent!" zostali akrobaci Marysia Gawlik i Julian Waglewski, a "The Voice of Poland" - Alicja Szemplińska.
Z reklam wokół "Mam talent!" TVN zebrał 48,2 mln zł, a TVP 2 z reklam wokół "The Voice of Poland" - 12,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W 2018 "Mam talent!" oglądało średnio 2,84 mln widzów, a "The Voice of Poland" - 1,93 mln.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(JSX, 03.12.2019)