W listopadzie liderem w grupie ogólnej TVP 1, a w komercyjnej TVN
W grupie ogólnej TVN spadł z pierwszej pozycji na trzecią (fot. Glenn Carstens-Peters/Unsplash.com)
W listopadzie TVP 1 miał największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej.
W grupie ogólnej TVP 1 miał 10,14 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 9,8 proc. w listopadzie 2018 roku. TVN, ubiegłoroczny lider, spadł na trzecie miejsce z udziałem na poziomie 8,72 proc. (przed rokiem 10,09 proc.). Drugie miejsce zajął Polsat, który spadł z 9,69 proc. do 9,17 proc. Czwarte miejsce zajął TVP 2 (spadek z 8,48 proc. na 8,18 proc.).
Pierwszą piątkę zamyka TVN 24 z udziałem na poziomie 4,34 proc. wobec 4,67 proc. rok temu. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV 4 - 4,02 proc. (spadek z 4,43 proc.), TV Puls - 3,94 proc. (wzrost z 3,38 proc.), TVP Info - 3,76 proc. (wzrost z 3,58 proc.), TVN Siedem - 3,06 proc. (spadek z 3,26 proc.), TTV - 2,37 proc. (wzrost z 2,03 proc.).
W grupie komercyjnej pozycję lidera utrzymał TVN, który zmniejszył jednak udział z 13,42 proc. do 11,51 proc. Drugie miejsce utrzymał Polsat, uzyskując 10,14 proc. udziału wobec 10,76 proc. rok wcześniej. Wyniki poprawiły TVP 2, TVP 1 i TV Puls. Udział telewizyjnej Dwójki wzrósł z 7,09 proc. do 7,26 proc., Jedynki z 6,49 proc. do 6,51 proc, a TV Puls - z z 3,8 proc. do 4,3 proc.
Kolejne były: TV 4 - 3,89 proc. (spadek z 4,04 proc.), TVN Siedem - 3,69 proc. (wzrost z 3,6 proc.), TTV - 3,42 proc. (wzrost z 2,94 proc.), TVN 24 - 2,15 proc. (spadek z 2,48 proc.) i Puls 2 - 2,12 proc. (spadek z 2,16 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(PAZ, 03.12.2019)