W październiku na reklamę w telewizji wydano ponad 2 mld zł
Według danych cennikowych Kantar reklamodawcy na promocję w telewizji przeznaczyli 2,3 mld zł (fot. Pixabay.com)
W październiku reklamodawcy zwiększyli wydatki w mediach o 14,7 proc. (w porównaniu z tym samym miesiącem ub.r.) do 4,2 mld zł, z czego blisko połowę ulokowali w telewizji - wynika z danych cennikowych Kantar (bez uwzględnienia rabatów i reklam w internecie).
Na promocję w telewizji reklamodawcy przeznaczyli 2,3 mld zł (wzrost o 21,1 proc.). W pozostałych mediach wydatki nie przekroczyły 1 mld zł. I tak na reklamę w radiu przeznaczono blisko 833 mln zł (wzrost o 20,6 proc.), na reklamę w magazynach 507 mln zł (wzrost o 5,6 proc.). Zwiększono także wydatki na promocję w indoorze – 10 mln zł (wzrost o 2,8 proc.). Ograniczono natomiast wydatki w dziennikach – 145 mln zł (spadek o 2,8 proc.), outdoorze – 144 mln zł (spadek o 13,2 proc.), kinach – 238 mln zł (3,6 proc.).
Lider zestawienia Aflofarm Farmacja Polska zwiększyła wydatki reklamowe o 36 proc., do 233 mln zł. Drugim największym reklamodawcą był Lidl – 102 mln zł (wzrost o 41,9 proc.), a trzecim USP Zdrowie – 91 (wzrost o 42 proc.). Spadek wydatków reklamowych zanotowało Ferrero Polska – 87 mln zł (spadek o 7,6 proc.). Piątkę zestawienia zamyka Natur Produkt Zdrovit – 59 mln zł (wzrost o 7,1 proc.).
(IKO, 27.11.2019)