Grupa RMF na zimę podwyższy ceny reklam
Nowe cenniki będą obowiązywać od 30 grudnia 2019 roku do 1 marca 2020 roku (fot. Wikimedia Commons, CC BY-SA 4.0)
Grupa RMF od 30 grudnia podniesie średnią cenę reklam w swoich stacjach (RMF FM, sieci RMF Maxxx i RMF Classic) o ok. 4,8-4,9 proc. Nadawca tłumaczy decyzję wysokim popytem na reklamę radiową i poprawą wyników słuchalności stacji.
Średnie koszty cennikowe (bez uwzględnienia rabatów) emisji 30-sekundowego spotu w RMF FM wzrosną z 13 031 zł do 13 651 zł. Zmieniają się również cenniki pakietów, które pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych - w RMF 3D o 10 proc., w RMF na Maxxxa o 8 proc., a w RMF z Klasą o 3 proc. Nowe cenniki będą obowiązywać od 30 grudnia 2019 roku do 1 marca 2020 roku.
"Po wyjątkowo chimerycznej dla rynku reklamowego pierwszej połowie roku, popyt na reklamę radiową od kilku miesięcy utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Zdecydowana poprawa wyników słuchalności naszych stacji, wynikająca z konsekwencji w budowaniu atrakcyjnego dla odbiorców programu, pozwala nam oferować klientom produkt reklamowy o najwyższej jakości" – tłumaczy powody decyzji Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Grupa RMF, w której funkcjonują cenniki sezonowe, w ostatnim czasie podniosła ceny już trzykrotnie. Od września 2018 roku ceny reklam w RMF FM wzrosły średnio o 4,6 proc. (chodzi o spoty emitowane w godz. 6-20), w RMF Maxxx - o 4,7 proc., a w RMF Classic - o 4,3 proc. Kolejna podwyżka miała miejsce z końcem grudnia 2018 roku (w RMF FM o 5,3 proc., w RMF Maxxx - o 5,1 proc., a w RMF Classic - o 4,9 proc.). Po raz ostatni podniesiono ceny od marca - w RMF FM o 4,5 proc., a w RMF Maxxx i RMF Classic po 4,8 proc. Cenników na lato i jesień Grupa RMF zdecydowała się nie zmieniać.
Według badania Radio Track udział RMF FM w czasie słuchania wyniósł 27,8 proc. w fali sierpień-październik wobec 25,9 proc. w fali sierpień-październik w 2018 roku. RMF FM jest pierwsze w rankingu, drugie jest Radio Zet z udziałem 12,4 proc.
Jak wynika z danych cennikowych (bez rabatów) spośród grup radiowych monitorowanych przez Kantar w październiku Grupa RMF miała największą dynamikę wzrostu przychodów z reklam - o 33,8 proc., do 327,4 mln zł.
(JSX, 26.11.2019)