Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 26, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy suplementów diety nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd

Zawarte w samoregulacji przepisy będą obowiązywać od 1 grudnia (fot. Michele Blackwell/Unsplash.com)

Od 2020 roku reklamy suplementów diety będą emitowane wraz ze stosowną informacją, że nie jest to produkt leczniczy – taką decyzję podjęli nadawcy telewizyjni wraz z organizacjami zrzeszającymi producentów suplementów diety. W poniedziałek (25 listopada) podpisano porozumienie w tej sprawie.

Porozumienie nadawców dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety zostało pozytywnie przyjęte przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Celem zawartego porozumienia jest poprawa jakości komunikacji marketingowej z uwzględnieniem interesu odbiorców.

Samoregulacja zakłada, że reklamy suplementów diety mają zawierać wiadomość graficzną z tekstem: "Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych". Ponadto reklamy te nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości bądź zastosowanie lecznicze ani nie mogą sugerować, że spożycie suplementu może zastępować zrównoważoną dietę. Nie można również odnosić się do nazw nieistniejących chorób czy przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych. Co więcej, reklama suplementów nie może budzić jakichkolwiek skojarzeń z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną. Ponadto zastrzeżono, że promocja suplementu diety nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego. Zawarte w samoregulacji przepisy będą obowiązywać od 1 grudnia i dotyczyć będą reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 roku.

Po stronie nadawców telewizyjnych porozumienie przygotowali Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN, a po stronie organizacji zrzeszających producentów suplementów diety są to: PASMI Związek Pracodawców "Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty", Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych Polfarmed, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF. Samoregulacja powstała przy współpracy z KRRiT.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 26.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.