Grupa PMPG Polskie Media z zyskiem po trzech kwartałach
Michał Lisiecki od maja zasiada w radzie nadzorczej PMPG, wcześniej był prezesem spółki (fot. materiały prasowe)
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w trzech kwartałach 2019 roku osiągnęła niemal 36 mln zł przychodów ze sprzedaży (34 mln zł w tym samym okresie 2018 roku), a zysk netto wyniósł 295 tys. zł (4,67 mln zł w tym samym okresie 2018 roku).
Grupa PMPG Polskie Media odnotowała wskaźnik EBITDA 1,6 mln zł (5 mln w tym samym okresie 2018 roku). We wrześniu PMPG Polskie Media SA zatrudniła zewnętrznego doradcę, który ma pomóc spółce w realizacji nowej strategii. Zarząd prowadzi przegląd opcji strategicznych, nie wykluczając żadnej z nich, łącznie ze sprzedażą aktywów lub pozyskaniem inwestorów. Spółka nie informuje, kto jest doradcą. W ostatnim kwartale roku grupa chce skupić się m.in. na rozwoju serwisów internetowych, transformacji cyfrowej wydawnictw i utrzymaniu pozycji drukowanych tytułów.
Większościowym udziałowcem PMPG SA (jednostka dominująca grupy) jest Michał Lisiecki, który posiada ponad 58 proc. udziałów w spółce. W maju przestał być prezesem zarządu, po tym jak w marcu usłyszał zarzut udziału w zorganizowanej grupie przestępczej. Sprawa dotyczy rzekomych wyłudzeń na kwotę prawie 29 mln zł z firmy zajmującej się remontami linii kolejowych. 3 kwietnia Lisiecki opuścił areszt po wpłaceniu 500 tys. zł poręczenia. Obecnie jest członkiem rady nadzorczej spółki. PMPG nie ma prezesa, członkami zarządu są Ewa Rykaczewska, Piotr Piaszczyk i Robert Pstrokoński.
Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media SA ma w portfolio tytuły "Wprost" i "Tygodnik do Rzeczy". Jak wynika z danych ZKDP, we wrześniu średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) wyniosła 30 401 egz. (spadek o 10,49 proc. w porównaniu z wrześniem 2018 roku), a tygodnika "Wprost" (AWR Wprost) – 14 778 egz. (spadek o 9,72 proc.).
(JSX, 22.11.2019)