Spada sprzedaż tygodników lokalnych, „Tygodnik Zamojski” liderem
Największy spadek sprzedaży zanotował "Kramik – Plus", najmniejszy - "Tygodnik Zamojski"
Wszystkie kontrolowane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy tygodniki lokalne i regionalne zanotowały we wrześniu spadki sprzedaży. Najwięcej stracił "Kramik – Plus" (Polska Press), najmniej „Tygodnik Zamojski” (Wydawnictwo Zamojskie), który pozostaje liderem segmentu.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Zamojskiego” wyniosła we wrześniu 17 031 egz. (spadek o 4,6 proc. względem września 2018 roku). W pierwszej trójce znalazły się też: „Tygodnik Podhalański” (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze) - 9158 egz. (spadek o 13,95 proc.) i „TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny” (Świt) - 7971 egz. (spadek o 15,19 proc.). Dalej były: „Obserwator Lokalny” (Agencja Wydawnicza Agard) - 7480 egz. (spadek o 6,22 proc.), „Nowy Łowiczanin” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin) - 5490 egz. (spadek o 15,12 proc.), „Życie Bytomskie” (Bytomska Spółdzielnia Pracy Dziennikarzy) - 3418 egz. (spadek o 13,99 proc.), „Kramik - Plus” - 1978 egz. (spadek o 21,26 proc.), „Wieści z Głowna i Strykowa” (Oficyna Wydawnicza Nowy Łowiczanin) - 1541 egz. (spadek o 17,37 proc.).
ZKDP informuje, że w związku z ustaniem członkostwa nie ma danych dotyczących tygodnika „Życie Podkarpackie”. Wczoraj w wydawnictwie Ziemia Przemyska nie udało nam się uzyskać komentarza w tej sprawie.
(PAZ, 21.11.2019)