TVP zebrała 73 mln zł z reklam przy meczach Polaków w eliminacjach do Euro 2020
TVP 1 i TVP 2 zebrały z reklam cennikowo 63,95 mln zł, a TVP Sport - 9,06 mln zł (screen: Youtube.com/Łączy nas piłka)
Telewizja Polska z reklam wokół transmisji meczów reprezentacji Polski w eliminacjach do przyszłorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej uzyskała 73 mln zł - wynika z danych cennikowych. Spotkania w TVP 1 i TVP 2 oglądało średnio 3,78 mln widzów.
TVP 1 i TVP 2 zebrały z reklam cennikowo 63,95 mln zł, a TVP Sport - 9,06 mln zł. Z kolei wpływy reklamowe Polsat Sport z tego tytułu wyniosły 3,7 mln zł. Dane nie uwzględniają rabatów przyznawanych klientom.
TVP 1 i TVP 2, transmitując dziesięć spotkań eliminacyjnych Polaków, miały średnio 25,94 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 27,97 proc. w grupie komercyjnej.
W TVP Sport spotkania polskiej reprezentacji gromadziły średnio 832,5 tys. widzów, a w Polsat Sport - 627,3 tys. widzów.
Najwięcej widzów zgromadził mecz Polska - Łotwa rozegrany 24 marca - łącznie ok. 7 mln widzów: w TVP 1 mecz oglądało średnio 5,11 mln, w TVP Sport - 1,25 mln, a w Polsat Sport - 621,1 tys. widzów.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 21.11.2019)