WP Pilot ma kilkadziesiąt tysięcy użytkowników płatnych pakietów
Miesięcznie z WP Pilota korzysta ok. 300 tys. użytkowników (screen Pilot.wp.pl)
Usługa telewizyjna WP Pilot, należąca do Wirtualnej Polski, ma kilkadziesiąt tysięcy płacących użytkowników.
- Wolumenowo użytkowników niepłacących jest wciąż więcej, ale notujemy większe przychody z abonamentów niż z reklam - mówił na spotkaniu z dziennikarzami Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA. Podał, że w sumie miesięcznie z WP Pilota korzysta ok. 300 tys. internautów.
Usługa WP Pilot dostępna jest poprzez stronę internetową, aplikacje w systemach Android i iOS, a także przez Chromecast i w telewizorach z usługą Android TV. WP Pilot oferuje ponad 90 kanałów telewizyjnych, w tym 31 dostępnych bezpłatnie. Płatne pakiety kosztują od 6,90 zł do 34,90 zł.
Jacek Świderski stwierdził, że dziś przychody WP z wideo to "mały ułamek" tego, co grupa notuje z mobile. - Wideo jest ważnym elementem naszej strategii, ale nigdy nie było porównywalne z big data, mobile czy e-commerce. Nie ścigamy się na produkcje wideo. Widać, że to była dobra decyzja. Obserwujemy, że ci gracze, którzy na wideo postawili, korygują swoje strategie. Robią to, co prawda po cichu, ale nie ma już tylu odpalanych hucznie nowych formatów - mówił dziennikarzom.
Jesienią w Wirtualnej Polsce oglądać można 13 cyklicznych formatów wideo, w tym cztery nowości - jedną z nich jest program Hanny Lis "Hanna i przyjaciele".
(KOZ, 20.11.2019)