Airbnb będzie sponsorem MKOl do 2028 roku
Airbnb będzie sponsorować najbliższe trzy letnie i dwie zimowe edycje igrzysk (fot. Bryan Turner/Unsplash.com)
Firma Airbnb, zajmująca się pośrednictwem w wynajmie mieszkań przez internet, została jednym z głównych sponsorów Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Umowę podpisano do 2028 roku, ale jej wysokości nie ujawniono.
Airbnb weszła w ten sposób do grona trzynastu największych firm sponsorujących MKOl, obok chińskiego holdingu Alibaba i amerykańskiego koncernu Coca-Cola.
Jak poinformował MKOl, nowy partner będzie sponsorować letnie igrzyska olimpijskie w Tokio (2020), Paryżu (2024) i Los Angeles (2028) oraz zimowe w Pekinie (2022) i w Mediolanie/Cortina d'Ampezzo (2026).
Umowę zawarto w czasie, gdy firma chce poprawić swój wizerunek przed wejściem w przyszłym roku na giełdę. Airbnb jest popularna wśród turystów, ale jednocześnie krytykowana przez przedstawicieli branży hotelarskiej. Firma powstała w 2008 roku w San Francisco. Jej przychody w 2017 roku wyniosły 2,6 mld dol.
(PAP, PAZ, 19.11.2019)