Prawie co trzeci internauta w Polsce płaci za dostęp do VoD
Ponad połowa badanych mających abonament przynajmniej jednego z serwisów VoD opłaca Netfliksa (fot. YTCount/Unsplash)
31 proc. internautów deklaruje płacenie za dostęp do serwisów wideo na żądanie - wynika z badania agencji mediowej Mindshare Polska.
Spośród respondentów posiadających abonament przynajmniej jednego serwisu VoD najwięcej - bo 57 proc. - ma wykupionego Netfliksa. Z HBO Go korzysta 31 proc., a z płatnych pakietów Ipli i Playera odpowiednio 20 proc. i 18 proc.
39,5 proc. spośród badanych nieposiadających żadnej płatnej subskrypcji VoD uważa, że oferta darmowych materiałów w serwisach zaspokaja ich potrzeby. Najwięcej, bo 51 proc. internautów nieposiadających abonamentu uważa, że treści emitowane w telewizji są wystarczające, a zbyt wysoki koszt posiadania konta jest barierą dla 17 proc. z nich. Z nieodpłatnych serwisów VoD korzysta 81 proc. internautów.
Co najmniej raz w tygodniu treści wideo w serwisach VoD ogląda 39 proc. internautów, a codziennie lub prawie codziennie - 10 proc. Wśród użytkowników serwisów VoD 41 proc. deklaruje oglądanie innych treści niż te emitowane w telewizji linearnej, ale 36 proc. korzysta z nich, aby zobaczyć filmy i programy emitowane równolegle w tradycyjnej telewizji.
Agencja Mindshare Polska zrealizowała badanie metodą CAWI na próbie 1 tys. internautów.
(KOZ, 19.11.2019)