Brand24 raportuje zyski, ale problem z Facebookiem ma wpływ na liczbę klientów
Michał Sadowski początkowo zapewniał, że problemy z Facebookiem nie mają wpływu na działalność firmy, ale teraz przyznaje, że jednak jest inaczej (screen: YouTube/Michal Sadowski)
Spółka Brand24 po raz pierwszy od wejścia na rynek New Connect wypracowała zysk netto. Raportowane dane finansowe dotyczą jednak okresu, w którym jej narzędzia mogły jeszcze monitorować wzmianki na Facebooku i Instagramie.
Spółka Brand24, założona przez Michała Sadowskiego, w trzecim kwartale 2019 roku miała 4,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (o 34 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku). To był pierwszy kwartał od jej debiutu na giełdzie (styczeń 2018), którego nie zamknęła stratą, ale niewielkim zyskiem netto (0,05 mln zł). Wynik EBITDA wyniósł 0,7 mln zł (wzrost o 75 proc.).
Brand24 oferuje narzędzie do monitoringu treści w internecie. Na koniec września miała 3631 klientów (o 802 więcej niż rok wcześniej) ze 123 krajów, a średni przychód z użytkownika (ARPU) wyniósł 370 zł (o 14 zł więcej niż rok wcześniej).
Po ogłoszeniu wyników w piątek giełdowy kurs akcji Brand24 wzrósł o 16,7 proc. - do 24,5 zł. Jednak latem kosztowały one ponad 40 zł. Przecenę akcji wywołało zablokowanie pod koniec sierpnia kont firmy na Facebooku i Instagramie oraz wstrzymanie możliwości monitorowania tych serwisów przez narzędzia Brand24. Powodem były zarzuty o pobieranie przez Brand24 zbyt wielu danych z Instagrama. Michał Sadowski początkowo zapewniał, że problemy z Facebookiem nie mają wpływu na działalność firmy, ale teraz przyznaje, że jednak jest inaczej. "Po ponad dwóch miesiącach od zaistnienia tej sytuacji widzimy, że zdarzenie to ma bardziej istotny wpływ na liczbę klientów, niż pokazywały pierwsze wyniki naszych analiz z września i października” – informuje w komunikacje giełdowym Sadowski. Podtrzymuje, że problem jest przejściowy (trwa wymiana korespondencji z Facebookiem), a dane z FB i Instagrama nie są kluczowe dla funkcjonowania i rozwoju spółki, chociaż należą do istotnych. Firma pracuje nad poszerzeniem monitoringu mediów o aplikację TikTok.
(GK, 18.11.2019)