Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podcastów słucha już co czwarty polski internauta

Największą grupą wśród słuchaczy podcastów są osoby w wieku 25-34 lat (fot. Pixabay.com)

27 proc. internautów w Polsce słucha podcastów - wynika z badania Publicis Groupe, przeprowadzonego na zlecenie należącego do Agory brokera Tandem Media.

Jak podała Agora, prawie wszyscy ze słuchających włączyli je w ostatnim miesiącu, co sprawia, że zasięg miesięczny podcastów wynosi 27 proc. 65 proc. spośród aktualnych słuchaczy podcastów zaczęło z nich korzystać w ciągu ostatniego roku. Największą grupą wśród słuchaczy podcastów są osoby w wieku 25-34 lat (38 proc.). Dalej są: 35-44 lat (26 proc.) i 18-24 lat (19 proc.).

Press

65 proc. spośród aktualnych słuchaczy podcastów zaczęło z nich korzystać w ciągu ostatniego roku (fot. materiały prasowe)

Blisko jedna trzecia respondentów subskrybuje tylko jeden podcast, a 12 proc. pięć lub więcej. Największa grupa, bo aż 59 proc., na stałe wybiera od dwóch do czterech audycji, a ponad połowa osób słucha podcastów co najmniej raz w tygodniu. 75 proc. respondentów włącza podcasty w domu, 43 proc. podczas podróży, a 25 proc. na spacerze. Badani najchętniej słuchają ich na smartfonach (73 proc.), mniej wybiera je na laptopie (50 proc.) i komputerach stacjonarnych (21 proc.). Badani zadeklarowali, że włączają podcasty przede wszystkim dla rozrywki (48 proc.), ale też aby dowiedzieć się czegoś o świecie (46 proc.) i dla relaksu (42 proc.).

Wśród kobiet najpopularniejszymi tematami podcastów są: zdrowie i styl życia (40 proc.), psychologia (33 proc.) oraz edukacja i języki obce (28 proc.), a wśród mężczyzn - technologia (36 proc.), historia, społeczeństwo (27 proc.) oraz biznes, marketing, reklama (27 proc.).

W Polsce miesięczny zasięg podcastów (27 proc.) jest wyższy niż w Niemczech (22 proc.) i niewiele mniejszy niż we Francji (28 proc.), Włoszech (30 proc.) i Norwegii (31 proc.). Dla porównania w Szwecji wynosi 36 proc., a w Hiszpanii - 40 proc.

Publicis Groupe przeprowadził badanie wśród słuchaczy podcastów metodą CAWI w sierpniu na grupie 1043 respondentów powyżej 18. roku życia.

Tandem Media jest brokerem reklamy radiowej i kinowej Agory.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 14.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.