W trzech kwartałach reklamodawcy wydali w Polsce 6,9 mld zł
Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w trzecim kwartale o 12,5 proc., co było związane głównie z wyborami parlamentarnymi (fot. materiały prasowe)
Agora szacuje, że rynek reklamy w Polsce wzrósł w trzecim kwartale br. o ponad 6 proc. (w porównaniu do tego samego czasu w 2018 r.), a dynamika rynkowych wydatków na reklamę była wyższa niż oczekiwana. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług ponad 2,1 mld zł.
Z szacunków Agory wynika, że w pierwszych trzech kwartałach wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 2,5 proc. (w porównaniu do tego samego okresu ub.r.), do kwoty 6,9 mld zł.
Spółka nie zmieniła jednak swoich szacunków dotyczących dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w całym 2019 roku. Wciąż przewiduje, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce będzie się kształtować w przedziale od 1,5 do 3,5 proc.
W trzecim kwartale br. wzrosły wszystkie segmenty rynku poza reklamą prasową. Wydatki reklamowe na reklamę zewnętrzną wzrosły o 12,5 proc., na internetową – o 12 proc., radiową – o 11,5 proc., kinową – o 9 proc., a telewizyjną – o 2 proc. Spadki zanotowały reklamy w czasopismach – o 6,5 proc. i dziennikach – o 9 proc.
(JSX, 12.11.2019)