Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć rok wzrostem
![](/images/contents/photo_59268_1573193721_big.jpg)
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat ma nadzieję, że grudzień będzie dobry dla rynku reklamy telewizyjnej (fot. materiały prasowe)
Według Grupy Polsat rynek reklamy telewizyjnej ma szansę na niewielki wzrost w 2019 roku, mimo słabszej pierwszej połowy.
- Mamy nadzieję, że rynek zamknie się na minimalnym plusie - mówi Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. - Czekamy na wynik czwartego kwartału. Widzimy sprzedaż października i listopada. Jeśli grudzień będzie dobry, jest szansa na wzrost. Grudzień, wbrew pozorom, jest istotny. Wielu reklamodawcom zostają budżety, które próbują alokować - tłumaczy Janowski.
Trzeci kwartał był pierwszym w tym roku, w którym - według Starcomu - wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku - o 1,9 proc., do 888 mln zł. W pierwszym kwartale rynek reklamy telewizyjnej spadł o 3,1 proc., a w drugim - o 0,7 proc.
Według Starcomu po trzech kwartałach wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 3,05 mld zł i spadły o 0,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Grupa Polsat z reklam i sponsoringu w trzecim kwartale uzyskała 250 mln zł (wzrost o 3,7 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 roku). Po dziewięciu miesiącach 2019 roku grupa z tego tytułu uzyskała 845 mln zł przychodów (wzrost o 1,7 proc.).
(KOZ, 08.11.2019)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)