Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć rok wzrostem
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat ma nadzieję, że grudzień będzie dobry dla rynku reklamy telewizyjnej (fot. materiały prasowe)
Według Grupy Polsat rynek reklamy telewizyjnej ma szansę na niewielki wzrost w 2019 roku, mimo słabszej pierwszej połowy.
- Mamy nadzieję, że rynek zamknie się na minimalnym plusie - mówi Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. - Czekamy na wynik czwartego kwartału. Widzimy sprzedaż października i listopada. Jeśli grudzień będzie dobry, jest szansa na wzrost. Grudzień, wbrew pozorom, jest istotny. Wielu reklamodawcom zostają budżety, które próbują alokować - tłumaczy Janowski.
Trzeci kwartał był pierwszym w tym roku, w którym - według Starcomu - wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku - o 1,9 proc., do 888 mln zł. W pierwszym kwartale rynek reklamy telewizyjnej spadł o 3,1 proc., a w drugim - o 0,7 proc.
Według Starcomu po trzech kwartałach wydatki na reklamę telewizyjną wyniosły 3,05 mld zł i spadły o 0,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Grupa Polsat z reklam i sponsoringu w trzecim kwartale uzyskała 250 mln zł (wzrost o 3,7 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2018 roku). Po dziewięciu miesiącach 2019 roku grupa z tego tytułu uzyskała 845 mln zł przychodów (wzrost o 1,7 proc.).
(KOZ, 08.11.2019)