"Pytanie na śniadanie" zyskuje widzów, a "Dzień dobry TVN" - traci
W październiku "Pytanie na śniadanie" przyciągało do TVP 2 średnio 469,2 tys. widzów, czyli o 30,8 tys. więcej, niż rok temu (screen Pytanie.tvp.pl)
Październik był kolejnym miesiącem, w którym widownia "Pytania na śniadanie" TVP 2 była wyższa niż "Dzień dobry TVN".
Od września "Pytanie na śniadanie" w telewizyjnej Dwójce rozpoczyna się 40 minut wcześniej, czyli o 7.15. Wcześniej zaczyna się też program ”Dzień dobry TVN”, który jest nadawany od 7.30, a nie od 8.
W październiku "Pytanie na śniadanie" przyciągało do TVP 2 średnio 469,2 tys. widzów, czyli o 30,8 tys. więcej, niż rok temu. Widownia konkurencyjnego "Dzień dobry TVN" rok do roku zmniejszyła się o 97,9 tys., do 371 tys. Przewaga "Pytania na śniadanie" nad "Dzień dobry TVN" wyniosła w październiku 98,2 tys. widzów, podczas gdy we wrześniu - 81,4 tys. Z kolei "Nowy dzień" Polsat News ogląda w Polsacie w godz. 6-9 średnio 304,8 tys. widzów, tj. o 14,4 tys. mniej, niż przed rokiem.
Pod względem udziału w rynku najlepszy wynik osiąga Polsat, który w czasie emisji "Nowego dnia" zmniejszył go jednak z 11,04 proc. do 10,43 proc. Rok do roku udział TVP 2 w trakcie ”Pytania na śniadanie” wzrósł z 9,97 proc. do 10,2 proc., a TVN z "Dzień dobry TVN" spadł z 10,45 proc. do 8,38 proc.
W grupie komercyjnej Polsat miał 12,5 proc. udziału w rynku (spadek z 12,91 proc.), TVP 2 - 11,81 proc. (wzrost z 9,01 proc.), a TVN - 11,67 proc. (spadek z 13,55 proc.).
Do prowadzących "Pytanie na śniadanie" dołączyli w ostatnio Aleksander Sikora i Małgorzata Tomaszewska, nie ma już w tym gronie Michała Olszańskiego i Moniki Zamachowskiej. Z kolei w "Dzień dobry TVN" nowym duetem prowadzących są Małgorzata Ohme i Filip Chajzer. Gospodarzami programu przestali być Małgorzata Mołek i Marcin Meller.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 07.11.2019)