Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Działalność telewizyjna 4fun Media przeniesiona do spółki córki

Spółką, która ma prowadzić działalność telewizyjną, pokieruje Mateusz Górecki (screen: Youtube.com/FCB Bridge2Fun)

4fun Media SA przeniesie działalność telewizyjną do spółki zależnej 4fun, której prezesem zostaje Mateusz Górecki. W związku ze zmianami w strukturze organizacyjnej z zarządu spółki matki odchodzą Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki. Baran pozostaje prezesem agencji reklamowej FCB Bridge2Fun.

4fun Media w raporcie bieżącym podała, że celem zmian w strukturze organizacyjnej jest "optymalizacja kosztów zarządzania oraz dostosowanie jej do nowego modelu działalności grupy kapitałowej emitenta".

Działalność telewizyjna, a także koncesje kanałów, przeniesione zostaną do spółki zależnej 4fun. Spółka 4fun Media SA nie planuje prowadzenia działalności stricte operacyjnej. Jako jednostka dominująca sprawować będzie nadzór właścicielski i pozostanie centrum finansowo-sprawozdawczym oraz technologicznym dla całej organizacji tworzonej przez spółki zależne, samodzielne pod względem prawnym i operacyjnym. Jak podano w komunikacie, uproszczenie struktury organizacyjnej pozwoli uzyskać także dodatkowe oszczędności kosztowe.

W związku ze zmianami zmniejszono liczbę członków zarządu 4fun Media SA z pięciu do dwóch. Z zasiadania w zarządzie zrezygnowali: prezes Ross Newens, wiceprezes Rafał Baran i członek zarządu Mateusz Górecki. Zarząd tworzą teraz dwie osoby: Aneta Parafiniuk jako członek zarządu odpowiedzialny za sprawy finansowo-sprawozdawcze grupy kapitałowej oraz Tomasz Misiak odpowiedzialny za IT i  innowacyjne technologie. Rada nadzorcza na razie nie wybrała nowego prezesa zarządu. Ma to nastąpić po przedstawieniu przez zarząd wyników za 2019 rok.

Ross Newens pozostaje akcjonariuszem 4fun Media. Rafał Baran i Mateusz Górecki pozostaną w grupie jako prezesi spółek zależnych, odpowiedzialni za poszczególne segmenty działalności: Rafał Baran za działalność w obszarze marketing B2B (jako prezes zarządu Bridge2Fun i Bridge2fun Communication), natomiast Mateusz Górecki za działy tv&digital (jako prezes zarządu 4fun i Naekranie.pl).

Pozostałe segmenty działalności będę prowadzone przed dotychczasowych zarządzających spółek zależnych: Agnieszkę Godlewską w segmencie digital-out-of-home  prezes Screen Network SA) oraz Martę Sawicką w segmencie e-commerce (prezes Cupsell SA i Mustache).

Z zasiadania w radzie nadzorczej spółki zrezygnował Marek Tarnowski, powołano do niej Grzegorza Grygiela.

Grupa kapitałowa 4fun Media, do której należą m.in. trzy kanały muzyczne: 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Gold, w pierwszym półroczu miała 26,8 mln zł przychodów i 2,1 mln zł straty. Przychody z reklamy spadły w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 roku o 33 proc. (do 7,5 mln zł), a z działalności agencji reklamowych - o 20 proc. (do 4,4 mln zł). 

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w pierwszym półroczu 4fun.tv miał 0,09 proc. udziału w rynku (0,18 proc. w grupie komercyjnej), 4fun Dance - 0,04 proc. (0,07 proc.), a 4fun Gold - 0,03 proc. (0,06 proc.)

(KOZ, 21.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.