W połowie punktów sprzedaży w Warszawie nie było w poniedziałek "Newsweeka"
Powodem zamieszania była awaria maszyny drukującej
Najnowszego wydania tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) nie było w prawie połowie punktów sprzedaży w stolicy. Powodem była awaria maszyny drukującej. We wtorek pismo ma już być dostępne we wszystkich punktach.
- Przyczyną niedostępności "Newsweeka" w sieci sprzedaży Ruchu oraz Garmond Press (40 proc. punktów sprzedaży w Warszawie) była awaria maszyny drukującej. Taką informację otrzymaliśmy z drukarni odpowiadającej za druk całego nakładu tygodnika; wyjaśniamy tę sytuację. Już jutro "Newsweek" będzie dostępny w każdym punkcie sprzedaży – przekazała nam Anna Kaczmarska, dyrektor wydawnicza segmentu treści premium ("Newsweek Polska" i "Forbes") RAS Polska.
Redaktor naczelny Tomasz Lis przeprosił na Twitterze czytelników.
Bardzo przepraszam czytelników Newsweeka w Warszawie. W połowie punktów sprzedaży, Newsweeka dziś nie było. Jak usłyszałem powodem była „awaria maszyny drukującej”. Tia.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) October 14, 2019
Agnieszka Gołębiowska, marketing director drukarni Quad Graphics, przekazała "Presserwisowi", że druk specjalnej edycji tygodnika „Newsweek” nie odbywał się zgodnie ze standardowym harmonogramem, który zawsze zawiera bufor czasowy, uwzględniający możliwość pojawienia się nieprzewidzianych sytuacji. - W tym przypadku, ze względu na okoliczności, była to produkcja obarczona dużym ryzykiem czasowym. Awaria maszyny uniemożliwiła kolporterom dostarczenie części warszawskiego nakładu na czas. Za całą sytuację przepraszamy zarówno czytelników „Newsweeka”, jak i całą redakcję – zaznacza Gołębiowska.
"Newsweek" ma 113 tys. egz. nakładu. Jak wynika z danych ZKDP, średnia sprzedaż ogółem "Newsweeka" wyniosła w lipcu 68,6 tys. egz. (spadek o 19,71 względem lipca 2018 roku).
(JSX, 15.10.2019)