Serwis Outriders promuje na Instagramie zmianę podejścia do debaty publicznej
Obecnie na stronie akcji „Mowa Miłości” dostępnych jest pięć plików graficznych (fot. materiały prasowe)
Outriders, serwis z dziennikarstwem międzynarodowym, oferujący wiadomości ze świata, rozpoczął na Instagramie akcję „Mowa Miłości”. Jej celem jest poprawa języka debaty publicznej.
Twórcy akcji przygotowali pięć plików graficznych w formacie GIF #MowaMilosci, które użytkownicy Instagrama mogą zamieszczać w publikowanych postach i komentarzach dotyczących stanu polskiej debaty publicznej.
Jakub Górnicki, współtwórca serwisu Outriders, podkreśla, że celem akcji jest przywrócenie w słowniku dyskusji publicznej wzajemnego szacunku, zrozumienia i chęci rozmowy mimo różnych poglądów oraz pozornie dzielących różnic. - Naszą intencją jest chęć spróbowania innego podejścia do problemu mowy nienawiści. Zamiast robić akcje antyhejtowe, zdecydowaliśmy się pójść w stronę pozytywną i zaprezentować nowy sposób rozmowy - zmienić język. Dla tej nowej semantyki przygotowaliśmy narzędzie, słownik GIF-ów - wyjaśnia Górnicki.
Obecnie na stronie akcji dostępnych jest pięć plików graficznych, ale organizatorzy zachęcają internautów oraz inne redakcje do tworzenia i promowania swoich GIF-ów. W najbliższych dniach Outriders przygotuje kolejny zestaw grafik.
(PAZ, 07.10.2019)