Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 jako jedyna z wielkiej czwórki we wrześniu zwiększyła widownię

W grupie ogólnej TVP 1 wyprzedziła Polsat, a w grupie komercyjnej pozycję lidera utrzymał TVN (screen: Youtube.com/Rolnik szuka żony)

We wrześniu TVP 1 miała największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej.

W grupie ogólnej TVP 1 uzyskała 9,79 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 9,16 proc. we wrześniu 2018 roku. Była to jedyna telewizja z tzw. wielkiej czwórki, która zwiększyła widownię. - Było to możliwe przede wszystkim dzięki masowym transmisjom sportowym: Mistrzostwom Europy w siatkówce mężczyzn i dwóch spotkań eliminacyjnych do Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Można więc śmiało podsumować, że układ sceny telewizyjnej w ubiegłym miesiącu jest zasługą kibiców - komentuje Katarzyna Baczyńska, TV director w agencji mediowej Codemedia.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który prowadził przed rokiem. Udział stacji spadł z 10,04 proc. do 9,69 proc. TVN zanotował spadek z 9,68 proc. do 8,93 proc., a TVP 2 - z 8,86 proc. do 8,55 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVN 24 z udziałem na poziomie 4,42 proc. wobec 4,21 proc. rok temu. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV 4 - 3,81 proc. (spadek z 4,17 proc.), TVP Info - 3,74 proc. (wzrost z 3,19 proc.), TV Puls - 3,46 proc. (spadek z 3,53 proc.), TVN Siedem - 3,46 proc. (spadek z 3,53 proc.) i TTV - 2,25 proc. (wzrost z 2,05 proc.).

W grupie komercyjnej pozycję lidera utrzymał TVN, który zmniejszył jednak udział z 12,67 proc. do 11,93 proc. - Nie jest to jednak wyłącznie efekt ”słabiej pracującej” ramówki, a właśnie okresowego odpływu kibiców - ocenia Katarzyna Baczyńska z Codemedia.

Poziom 10 proc. przekroczył również Polsat, uzyskując 10,87 proc. wobec 11,55 proc. rok wcześniej. Wyniki poprawiły obie główne anteny TVP: udział TVP 2 wzrósł z 7,18 proc. do 7,41 proc., a TVP 1 - z 6,04 proc. do 6,79 proc.

Kolejne były: TV Puls - 3,77 proc. (wzrost z 3,69 proc.), TV 4 - 3,46 proc. (spadek z 3,93 proc.), TVN Siedem - 3,33 proc. (spadek z 3,78 proc.), TTV - 3,27 proc. (wzrost z 2,8 proc.), TVN 24 - 2,18 proc. (spadek z 2,34 proc.) i Puls 2 - 1,94 proc. (spadek z 2,07 proc.).

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 02.10.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.