W USA wydatki reklamowe na podcasty zbliżają się do 1 mld dol.
Obecnie nakłady na reklamy w podcastach stanowią 3 proc. amerykańskiego rynku reklam audio (fot. Neil Godding/ Unsplash)
Wydatki reklamowe na podcasty w Stanach Zjednoczonych w przyszłym roku sięgną 960 mln dol., a w roku 2022 będzie to 1 mld dol. – wynika z raportu badającej rynek firmy Magna, należącej do agencji IPG Mediabrands.
Reklama podcastowa nie zastąpi tradycyjnych reklam radiowych, ale Magna przewiduje, że wydatki na promocję radiową zaczną spadać w przyszłym roku i trend ten utrzyma się w najbliższej przyszłości.
Obecnie nakłady na reklamy w podcastach stanowią tylko 3 proc. wartego 16,2 mld dol. amerykańskiego rynku reklam audio, ale według prognoz Magny w 2022 roku będzie to już 8,2 proc.
(MC, 10.09.2019)