Nielsen: o 7,4 proc. wzrosły w sierpniu wpływy telewizji z reklam
Według danych cennikowych najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w sierpniu Aflofarm (fot. Pixabay.com)
W sierpniu 2019 roku cennikowe przychody reklamowe stacji telewizyjnych zwiększyły się o 7,4 proc.
Z danych Nielsen Audience Measurement (dane cennikowe, bez rabatów) wynika, że największe wpływy reklamowe uzyskał w sierpniu Polsat - 216,9 mln zł, czyli o 5 proc. więcej, niż rok wcześniej. Cennikowe przychody TVN z tego tytułu spadły o 1,2 proc. (do 179,2 mln zł). Wzrosły wpływy TVP 1 - o 32,4 proc. (do 91 mln zł) i TVP 2 - o 23,9 proc. (do 70,1 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w sierpniu Aflofarm - cennikowo 130,5 mln zł, tj. o 15,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Dalej były: Procter & Gamble - 50,3 mln zł (spadek o 22,4 proc.) i Polpharma - 49,7 mln zł (wzrost o 25,4 proc.).
Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsena w sierpniu wyemitowały 3,01 mln spotów reklamowych - o 3,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.
(KOZ, 05.09.2019)