Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 04, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Abstra produkuje podcasty pod szyldem Storia

Storia by Abstra oferuje tworzenie podcastów wideo zarówno dla autorów, jak i partnerów komercyjnych (fot. materiały prasowe)

Abstra, producent treści wideo na YouTube, stworzył zespół produkujący podcasty - Storia by Abstra. Zarządza nim Karol Stryja, autor podcastu "Zawodowcy".

Stryja dołączył do Abstra na stanowisko chief podcast officera w Storia by Abstra.

Storia by Abstra to zespół wydzielony w strukturze firmy Abstra, który docelowo będzie osobną spółką. Podmiot łączy kompetencje w tworzeniu wideo na YouTube z realizacją podcastów. Oferuje tworzenie podcastów wideo zarówno dla autorów, jak i partnerów komercyjnych (usługa podcast as a service) oraz platformę do współpracy dla twórców - Storia Podcast Network (w jej ramach będzie funkcjonować 14 podcastów wpisujących się w 12 segmentów tematycznych, jak lifestyle, sport, finanse, popkultura). Storia by Abstra zamierza też rozwijać produkty wideo podcastowe we współpracy z tradycyjnymi wydawcami mediowymi. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja "Podcast! Kamera! Akcja!", która powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem serwisu Naekranie.pl.

Osoby chcące tworzyć podcasty w ramach Storia by Abstra mają do dyspozycji studio nagraniowe i zespół specjalistów zajmujących się produkcją i postprodukcją materiałów audio oraz wideo, a także dystrybucją.

– Chcemy dotrzeć do jak największej liczby użytkowników podcastów. Głównym produktem, który zamierzamy sprzedawać, jest usługa podcast as a service, w ramach której tworzymy rozwiązania dla marek. Wierzymy, że docelowo podcasty będą takim samym produktem mediowym, jak dzisiaj wideo na YouTube – mówi "Presserwisowi" Olek Wandzel, VP strategy w Abstra. Firma szuka kolejnych form monetyzacji treści audio. – Będziemy monetyzować treści poprzez współprace komercyjne z markami, czyli na przykład tworząc odcinki dedykowane, albo będą to produkty za paywallem, gdzie słuchacze będą płacić za subskrypcje – dodaje Wandzel.

– W pierwszej kolejności musimy zapewnić płynność finansową spółki poprzez realizowanie komercyjnych produkcji, a równolegle stworzyć modę na słuchanie podcastów – mówi Karol Stryja.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 04.09.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.