"Telewizja & Wideo – Trendy". Specjalny dodatek "Press"
Dodatek przygotowany we współpracy z Nielsen Audience Measurement ukazał się we wrześniowym wydaniu "Press"
Co się zmieni w polskiej telemetrii, jak nadawcy walczą o rynek VoD, w jaki sposób treści wideo konsumuje pokolenie Netfliksa, za co płaci polski widz – czytaj w dodatku specjalnym "Press" pt. "Telewizja & Wideo – Trendy".
Kontent, technologia, dystrybucja, mierzenie oglądalności, monetyzacja treści…. Wyzwania stojące dziś przed nadawcami telewizyjnymi i internetowymi, by sprostać oczekiwaniom widzów, są ogromne. Zarówno nadawcy, jak i reklamodawcy zdają sobie sprawę z tego, że rynek jest w środku wielkiej zmiany i od właściwego rozpoznania trendów zależy, kto na tej zmianie skorzysta. Przygotowany przez "Press" i Nielsen Audience Measurement dodatek specjalny pt. "Telewizja & Wideo – Trendy" dostarcza wiedzy pomagającej zrozumieć mechanizmy rządzące współczesnym rynkiem telewizji i wideo. Dodatek ukazał się w wydaniu "Press" 9-10/2019, a w nim m.in.:
- Oczekiwane przez nadawców zmiany w badaniu telemetrycznym: Nielsen Audience Measurement zapowiada, że w 2020 roku zwiększa panel telemetryczny do 3,5 tys. gospodarstw i zacznie badać oglądalność telewizji w internecie.
- Polscy nadawcy nie zamierzają oddawać rynku VoD międzynarodowym koncernom i rozwijają swoją ofertę wideo.
- 53,3 proc. Polaków płacących za wideo w sieci preferuje miesięczny abonament, a 9,7 proc. woli płacić za pakiet odcinków. Za jakiego rodzaju treści są już skłonni płacić e-widzowie?
- Programy produkowane dla polskiego widza trafiają dziś także do kanałów nadawców na innych rynkach. Z czego wynika zainteresowanie produkcją w naszym kraju.
- Na jakie grupy dzielą się dziś telewidzowie, które z nich są dla telewizji linearnej potencjalnymi grupami ryzyka i jak je należy traktować.
- Wyniki badania przeprowadzonego w kolebce Netfliksa, które daje wgląd w preferencje i zwyczaje widzów tego serwisu - a co za tym idzie, także innych serwisów VoD.
- Jeszcze nikomu na świecie to się nie udało – podkreślają inicjatorzy crossmediowego modelu badań zasięgu, nad którym pracuje się w Holandii. Jak więc oni to zrobili?
Zapraszamy do lektury.
(03.09.2019)