Grupa K2 w pierwszym półroczu miała 1,6 mln zł straty
Grupa K2 zmniejszyła przychody o 0,5 proc. rok do roku (fot. Pixabay.com)
W pierwszym półroczu Grupa K2 Internet uzyskała 50,4 mln zł przychodu i miała stratę 1,6 mln zł netto (rok wcześniej 512 tys. zł zysku).
Z raportu za okres od stycznia do czerwca wynika, że Grupa K2 zmniejszyła przychody o 0,5 proc. w stosunku do pierwszego półrocza ub.r. Wynik EBITDA wyniósł 1,9 mln zł (w pierwszym półroczu 2018 roku było to 3,2 mln zł).
Przychody segmentu agencyjnego są poniżej oczekiwań zarządu – przyznała firma w komunikacie prasowym. Wpływ na ten wynik miało "zmniejszenie aktywności niektórych klientów, jak i istotne koszty działań sprzedażowych". W pierwszym półroczu agencja K2 pozyskała do obsługi marki: Dziki Sad, Desperados Mojito, Kubuś, Cerrad (na sześć rynków europejskich i USA, wygrana wraz z K2 Precise), Samsung.
Spółka podkreśla, że na wynik grupy kapitałowej wpływ miał rozwój K2 Bots.AI (działająca od początku roku firma pomagająca korporacjom rozwijać usługi oparte na sztucznej inteligencji). Wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu odnotowały agencje K2 Precise oraz Oktawave.
(IKO, 02.09.2019)