Wydawca Natemat.pl zakończył ub.r. zyskiem netto 513 tys. zł
W 2019 roku Glob360 planuje uruchomić kolejny projekt finansowany z dotacji Google (screen: Natemat.pl)
Spółka Glob360, wydawca m.in. serwisu Natemat.pl, zanotowała w ub.r. zysk netto 513,26 tys. zł (wobec straty 232,40 tys. rok wcześniej) przy przychodach na poziomie 6,18 mln zł (wzrost o 14,4 proc.). Grupa NaTemat planuje uruchomienie serwisu lifestylowego dla mężczyzn.
Udziałowcy Glob360 - Tomasz Lis (ma 65 proc. udziałów) i Robert Jędrzejczyk - zdecydowali o przeznaczeniu zysków na kapitał zapasowy.
Jak wynika ze sprawozdania finansowego złożonego w KRS, w spółce wzrosły koszty działalności operacyjnej z 5,50 mln zł do 5,75 mln zł. Na wynagrodzenia przeznaczono łącznie 1,79 mln zł (wzrost o 5,19 proc.). Cały zysk zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy spółki.
W 2019 roku firma zamierza skupić się m.in. na uruchomieniu nowego projektu powstającego za dotacje z Google oraz wprowadzeniu nowych formatów reklamowych. Grupa NaTemat zamierza także otworzyć serwis lifestylowy dla mężczyzn i szuka do niego reporterów oraz wydawców. Michał Mańkowski, redaktor naczelny i dyrektor operacyjny NaTemat, nie ujawnia szczegółów projektu.
Spółka podaje w sprawozdaniu z działalności, że należący do niej serwis Natemat.pl (informacyjno-publicystyczny) w 2018 roku odwiedziło łącznie ponad 49 mln użytkowników. Innpoland.pl (o innowacjach w gospodarce) – 10,7 mln, ASZdziennik.pl (satyryczny) – ponad 7 mln, Mamadu.pl (parentingowy) – ponad 12 mln. Do Grupy NaTemat należą także serwisy Trudat.pl (fact-checkingowy) oraz Bliss.pl (lifestylowy).
(PD, 20.08.2019)